Letní pneu

 

Vážení zákazníci,

vzhledem k rychle se blížící letní sezoně a častým dotazům našich zákazníků na to, jaké letní pneumatiky si vybrat, Vám níže nabízíme  základní informace o letních pneumatikách a rozdělení letních pneu do tří hlavních tříd.

 

Letní pneu rozdělení:

  • Prémiové značky pneumatik: Continental, Cooper, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli a Yokohama

V této třídě pneumatik Vám doporučujeme např. finské letní pneu Nokian, které přes svou špičkovou kvalitu nabízíme za mimořádně výhodné ceny.

  • Pneumatiky střední třídy: Avon, BF Goodrich, Falken, Fulda, Hankook, Kleber, Kumho, Maxxis, Semperit, Sportiva, Uniroyal

V této třídě pneumatik Vám můžeme doporučit vysoce kvalitní letní pneu Sportiva koncernu Continental. Pneumatiky Barum jsme z naší nabídky vyřadili kvůli značné nespokojenosti zákazníků s touto značkou. Pneu Sportiva jsou však více než adekvátní náhrada - vyšší kvalita za srovnatelné ceny.

  • Budgetové pneumatiky: Accelera, Achilles, Champiro, Interstate, Nankang, Minerva, Roadstone

V této třídě pneumatik jsou zařazeny pouze letní pneu, které jsou za nejnižší možné ceny, ale nikoliv na úkor kvality. I všechny tyto pneumatiky jsou určeny pro trh západní Evropy!

V naší nabídce nenajdete pneumatiky, u kterých by nebyla zaručena jejich kvalita a bezpečnost. V žádném případě nenabízíme protektory! Ceny budgetových pneumatik jsou však srovnatelné s cenami protektorů, ale nesrovnatelné svou kvalitou.

 

Obecné informace:

Letní pneu, aquaplaning:

 

Letní penumatiky jsou konstruovány na teploty vyšší než +7ºC. Pneumatiky při nižších teplotách začnou tuhnout a snižuje se jejich přilnavost s povrchem vozovky a také se při nižších teplotách rychleji opotřebují.

Letní pneu se vyznačují poměrně tichou jízdou (oproti pneumatikám zimním), která je zajištěna speciální směsí pneumatiky.

Letní pneu mají, narozdíl od pneu zimních, mnohem lepší jízdní vlastnosti na mokré vozovce a tedy lépe zabrání aquaplaningu. Aquaplaning je jev, ke kterému dochází při zvýšené rychlosti vozidla na mokré vozovce. Jedná se o ztrátu přilnavosti pneumatiky k vozovce vlivem vody, která se dostala mezi pneumatiku a vozovku. Pneumatika se tedy nedotýká vozovky, ale vodního klínu, který se vlivem špatného odvádění vody vytvořil. Tím dochází ke snížení ovladetelnosti vozidla. Vznik aquaplaningu způsobují tři hlavní faktory: rychlost vozidla, množství vody na vozovce a typ a hloubka dezénu pneumatiky. K aquaplaningu dochází ve chvíli, kdy drážky dezénu pneumatiky nestačí odvádět dostatečné množství vody mimo oblast styku pneumatiky s vozovkou. Při nedostatečné hloubce dezénu pneumatiky, zvyšování rychlosti vozidla nebo zvyšování hladiny vodního sloupce se voda nestačí odvádět pryč a mezi pneumatikou a vozovkou vznikne souvislá vrstva vody.

Nové letní pneu mají zpravidla hloubku dezénu 5 - 7 mm, zákonem stanovená hloubka dezénu u letních pneu je 1,6 mm, ale výrobci pneumatik všeobecně doporučují hloubku vzorku i u letních pneu alespoň 4 mm. Dezén letních pneumatik je navržen tak, aby dobře odváděl vodu a tím zlepšil přilnavost pneumatiky s vozovkou. Čím nižší je hloubka vzorku, tím hůře pneumatika vodu odvádí.


V dnešní době jsou čím dál tím více populární tzv. “zelené pneumatiky” tedy ekologické pneumatiky, které jsou šetrné k životnímu prostředí. V nabídce výrobců se objevuje čím dál více pneu, které mají v názvu nějaký přívlastek naznačující jejich šetrnost k životnímu prostředí. Jedná se například o:

  • Continental EcoContact 5, EcoContact 3
  • Dunlop Sport BluResponse
  • Goodyear EfficientGrip
  • Michelin Energy Saver+
  • Pirelli Cinturato P7 Blue

Runflat

Pneumatiky RUNFLAT jsou schopny při defektu nebo ztrátě tlaku pokračovat dále v jízdě bez poškození pneumatiky a to díky vyztuženým bočnicím, které udrží pneumatiku na ráfku i při úplné ztrátě vzduchu. Naproti tomu pokud běžná pneumatika ztratí tlak, jednoduše se pod tíhou vozidla zbortí a pneumatika se další jízdou zničí.

Contiseal
ContiSeal™ pneu - rychlý přehled výhod